Minden tanévben a leendő elsős tanító nénik az óvodába, a leendő elsősök és szüleik az iskolába látogatnak, hogy megismerkedjenek a másik intézménnyel, a tanítókkal, a gyerekekkel. Ezzel igyekszünk áthidalni az óvoda-iskolai átmenet nehézségeit, továbbá lehetőségünk nyílik betekinteni a gyerekek óvodai munkájába, az óvodások bepillantást nyerhetnek az iskolai életbe.
- Az iskolába lépés előtti tanévben az óvodában rendezett szülői értekezleten részt vesznek a tanítók, illetve az iskola vezetője, ahol a szülőket tájékoztatják az iskolába lépés törvényi hátteréről, beszélnek az iskolaérettség feltételeiről, jó tanácsokat adnak az iskolára való felkészüléshez, és válaszolnak a szülőkben felmerülő kérdésekre.
- Ezt követően a leendő tanítók több alkalommal, heti rendszerességgel megtekintenek óvodai foglalkozásokat, ahol ismerkednek a gyerekekkel.
- Az „Iskolába csalogató” foglalkozásokat az iskolában rendezzük meg, általában évente három alkalommal. Ennek célja a szülőkkel való megismerkedésen túl az is, hogy az óvodások a tanítókat megismerjék. Cél még az iskolaérettség megfigyelése és ehhez kapcsolódóan olyan foglalkozás szervezése, amely lehetőséget ad a gyerekek képességeinek feltérképezése. Ősz végén és télen tartjuk a foglalkozásokat, egyidejűleg szülőknek és gyerekeknek. A leendő tanítók játékos foglalkozást tartanak a nagycsoportos óvodásoknak, ezzel egyidőben a szülők tájékoztatást kapnak a művészeti iskoláról, a gyógypedagógiai szakszolgálat tevékenységéről, a napközi működéséről, az ebédeltetés rendjéről, a sporttevékenységekről és a mindenkori első osztályos tanítók tapasztalatairól. Kérdéseket tehetnek fel az iskola életével kapcsolatban, melyeket szívesen válaszolnak meg az intézmény képviselői.
- Az óvoda-iskola átmenetet segíti az a lehetőség, hogy a szülők a Tárt kapuk keretében bepillantást nyerhetnek a leendő tanítók órai munkájába.
- Emellett egy más alkalommal a kis óvodásokat is vendégül látják a negyedik osztályok, közös játékos tanórán vehetnek részt a nagycsoportosok.
- Más, iskolai programokra, pl. sportnapra vagy mesedélelőttre is meghívjuk a nagycsoportos óvodásokat, ami csökkenti az iskolába lépés előtti izgalmat, esetleges feszültséget. Az ismerkedést segíti, hogy a tanítók zsűrizhették az óvodai vers és mesemondó verseny résztvevőit, meghívást kapnak az óvodai ballagásokra.
Reméljük, hogy ezek a tevékenységek az elmúlt évekhez hasonlóan a jövőben is segíteni fogják a gyerekek iskolakezdését.