A tavaszi szünet utáni első héten minden a KOCKA körül forgott – valós és átvitt értelemben is.
A projekt ötletét az adta, hogy Rubik Ernő világhírű találmánya, a bűvös kocka idén 50 éves.
Már a tavaszi szünetben meghirdettük „Minden, ami KOCKÁS” fotópályázatunkat, valamint a Rubik-kocka kirakásának gyakorlására és LEGO építmények készítésére biztattuk a gyerekeket.
A hetet kockás öltözékben indítottuk, ezzel kiemelve a hét témáját.
A kocka a hét folyamán tanórákon és tanórán kívüli tevékenységekben is megjelent.
Klépity Attila, iskolánk rendszergazdája és digitális kultúra tantárgyat tanító kollégánk a LEGO robot működését mutatta be az alsó tagozatosoknak.
Az alsó tagozatos osztályokban a LEGO építmények kiállítását tekinthették meg tanulóink az óra közi szünetekben.
A 3-4. évfolyamosok versenyezhettek a Rubik Ernőről és a bűvös kockáról szóló szöveghez kapcsolódó szövegértési feladatok megoldásában. A versenyt Kardosné Volford Klára vezette le.
A szülőket egy internetbiztonságról szóló interaktív előadásra vártuk, ahol a digitális eszközök bűvöletében élő gyerekeink /kockák ( : / mentális egészségéről, az internetes bántalmazásokról, csalásokról is szó esett. Az előadást Krnács András, a Saferinternet munkatársa tartotta.
Minden osztályban versengtek a gyerekek a Rubik-kocka kirakásában, az osztálybajnokok a pénteki napon mérték össze tudásukat. A versenyt Kardos Rolland koordinálta.
A napköziben a pénteki napon Társasjáték délutánt szerveztünk, ahol a dobókockás játékoké volt a főszerep.
A „kockásfüzetekbe” is sokféle feladat, játék került.
Iránykövetéssel rajzokat készítettek, PixelArt színezőket kódoltak és dekódoltak, a dobókockákkal dobott véletlenszerű műveleteket számoltak ki, amőbáztak, sudoku feladatokat, keresztrejtvényeket fejtettek meg a gyerekek.
A rajz- és technikaórákon szerkesztettek kockát, „Dobj egy rajzot ...!” technikával rajzoltak, készítettek Vasarely stílusában térhatású képeket. A sok szép alkotás a földszinti folyosó faliújságját díszíti. Fa kockát akril filctollal díszítettek a 4.a-sok – egész héten viselték.
Még testnevelésórákon is a „kockahasra gyúrtak” – hasizomfejlesztő gyakorlatokat végeztek a tanulók. Az ugróiskola is megjelent – kiderült, hogy nem csak a digitális eszközökkel lehet „kockulni”.
Magyarórákon a „kockás” szólásokat, közmondásokat értelmeztük, Nagy Zoltán Kockamese című verses meséjével ismerkedtünk. A Kockásfülű nyúl meséit is élvezték a gyerekek.
Környezetismeret és természetismeret órákon a természetben fellelhető kockás növények – kockás liliom; állatok – kockás piton, kockás medúza jellemzőivel is foglalkoztunk.
A program élményszerűsége mellett nagyon sok ismeretet nyújtott a gyerekeknek, játszva tanultak meg sok fogalmat, szereztek tapasztalati tudást a kocka témáját körül járva.