Tel: 62/284-043    Mobil: 70/330-4898    iskola@domaszeksuli.com    Nyitva: 7:00 - 18:00

CodeWeek a Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskolában

Az európai programozási hét egy alulról szerveződő kezdeményezés, amelynek célja a programozás és a digitális jártasság szórakoztató és érdekes módon történő bemutatása.

Az alsó tagozatos munkaközösség és az alsó tagozatos napközis csoportvezetők az október 10-től induló csaknem kéthetes időszakban számos foglalkozást terveztek: unplugged játékokat és padlórobotokkal végzett programozást.
Okt. 16-án minden napközis csoportban izgalmas rejtvények várták a gyerekeket. Számkódokkal, különböző jelekkel kódolt titkosírásokat fejtettek meg. Pixel-rajzokat készítettek a megadott kódok alapján. Ördöglakatok kinyitásával próbálkoztak.

A második héten minden délután másik csoportban ismerkedtek meg a Code&Go! padlórobot egérrel és a BlueBot robotméhecskével, melyek a Robotcsámborgás program keretében „vendégeskedtek” iskolánkban. Kipróbálhatták a robotok irányítását a nyilak követésével, illetve saját útvonalakat tervezhettek a robotokon lévő irányítógombok segítségével.

 

 

A kódolás, programozás és a robotok a tanórákon is megjelentek.

Az 1.a-sok megmentették a királylányt a sárkánytól.
Az 1.b-sek testnevelésórán társaikat érintéssel, majd szóbeli utasításokkal programozták.
Matematikai probléma megoldásával fejtették meg a színkódot, így előbukkant a tulipán, mely a Magyarság Óperencián innen és túl eTwinning projekt logojában is szerepel.
A mesehelyszínek felkeresésével felidézték A csillagszemű juhász című népmese tartalmát.
Olvasás órán a betűkből két betűs szavakat alkottak a BlueBot irányításával.
A másodikosok szintén az olvasásórákat színesítették a padlórobottal.
A 2. a-ban saját mesét alkottak a mesekártyákból, a történet szerint programozták a robotot.
A 2.b-ben a tanult mesék helyszíneit keresték fel a BlueBot irányításával, eközben megbeszélték a mese tartalmát, tanulságait, sőt új befejezést is kitaláltak A holló és a róka meséjéhez.

A pedagógusok visszajelzései alapján a gyerekek élvezték ezeket a programokat, és eközben fejlődött az algoritmikus gondolkodásuk, irányérzékelésük, térbeli tájékozódókészségük.