Tel: 62/284-043    Mobil: 70/330-4898    iskola@domaszeksuli.com    Nyitva: 7:00 - 18:00

Bemutatkoznak a leendő első osztályosok tanítói

A Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola minden tanévben kiemelt figyelmet fordít a leendő első osztályosok megismerésére és iskolára való felkészítésükre. Évről évre egy több hónapon át tartó, komplex programsorozattal készülnek, mellyel az iskolába csalogatják az óvodás gyermekeket, akik így játékos formában, a szüleikkel közösen ismerkedhetnek meg a tanítókkal és az iskolával is. Ezt követően az első év folyamán igyekeznek feltérképezni, hogy a gyermekek miben kiemelkedőek, mihez van leginkább tehetségük, mert ennek felismerése nagyban befolyásolja a további célirányos fejlesztési lehetőségeket. A tanítók a kötelező tananyag mellett egyéni szakirányuk alapján bevezetik a gyermekeket első osztálytól kezdődően, játékos formában az angol nyelv, a matematika, a történelem vagy a környezetismeret érdekességeibe is. A gyermekek tehetséggondozását első osztályos kortól kezdve kiemelten kezeli az iskola. Alapelvük, hogy változatos pedagógiai módszerekkel, játékossággal, de mindenekelőtt szeretettel neveljék a gondjukra bízott gyermekeket. A leendő első osztályos tanítók mindig nagy izgalommal, odafigyeléssel és szeretettel várják a domaszéki gyermekeket, és fő céljuk, hogy megszerettessék az iskolát, illetve tudásvágyuk egyre inkább erősödjön az iskolában eltöltött évek alatt.

CSÚCSNÉ KIRÁLY RENÁTA

CsKR

 2018 óta dolgozom a Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskolában. Tanítónak lenni a legnemesebb hivatás, frissességet, üde fogékonyságot, az érzelmek el nem nyűtt ősi teljességét jelenti számomra. Felismertem, hogy milyen nemes feladat egy kisgyermeket bevezetni a betűk, számok varázsába. Minél több dolgot megmutatni a világból, hogy sikeresen megtalálják a számukra legmegfelelőbb utat.

Meggyőződésem, hogy a szakmai felkészültség mellett jóságra, kedvességre, türelemre, szeretetre van szükség, és kinyílik a gyerek érdeklődése, tudásvágya, fantáziája. Úgy gondolom, hogy a sikeres élet egyik feltétele az, hogy biztos alapokról induljon az ember, s ezeket az alapokat bizony jórészt itt, az alsó tagozaton szerzik meg.

Fontos feladatom mindent megtenni, hogy zökkenőmentes legyen az óvoda-iskola közötti átmenet. Munkám során olyan módszereket alkalmazok, amelyekben játékosság, fokozatosság, sok-sok pozitív megerősítés, vidámság, következetesség, csoportmunka, kooperatív technikák jelennek meg, és mindezeket nagyon tudatosan építem fel. Mivel a hétköznapok nagy részét az iskolában töltik a gyerekek, ezért számomra mindig nagy jelentősége van, hogy apró-cseprő dolgaikkal bizalommal forduljanak hozzám, problémáikra vagy éppen örömeikre meghallgatást, megértést, megoldást találjanak. Igyekszem összetartó, egymást segítő, támogató osztályközöséget teremteni.

Célom, hogy magabiztos tudással rendelkező, önálló, felelősségteljes és kiegyensúlyozott emberekké váljanak. Arra törekszem, hogy tanítványaim szívesen jöjjenek iskolába.

Fontos számomra a szülőkkel való együttműködés, hiszen közösen emelhetjük sikerre a gyermeket. Hiszek a példamutatásban és az önállóságra nevelésben.

Ha meg tudod álmodni, meg is tudod tenni!” (Walt Disney)


TURAI ANDREA

TA

 Tanítói képesítésemet a Kecskeméti Tanítóképző Főiskolán szereztem. Ez a pálya még középiskolás koromban szólított meg, amikor alkalmam nyílt egy alsós osztály mindennapjaiba pár alkalommal bepillantanom. Akkor tudtam, hogy ez az, ami felé indulnom kell.

A Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskolában már negyedik éve dolgozom, napközisként kezdtem, majd lehetőségem nyílt Pataki Ildikó kolléganőmtől átvennem az akkori másodikos osztályát. Remek, összeforrott, egymást segítő közösséget kaptam, és ezt igyekszem azóta is szem előtt tartani, továbbvinni ezt a szellemiséget.

Ám gyorsan elröppent ez a három év, és hamarosan szárnyat bontva indulnak tovább a felsős létbe, feljebb lépve egy magasabb szintre. Csak remélni tudom, hogy az alsós lét nem merül feledésbe bennük, és megmarad összességében jó emlékként, ami elkíséri őket egy jó darabig.

A tanítás valójában egy kihívásokkal teli munkakör, hiszen a tananyag leadása mellett maximálisan figyelnünk kell a gyermek lelkére, milyen hangulatban érkezik aznap az iskolába, és ehhez mérten, hogyan tudom a legtöbbet kihozni a helyzetből. Ehhez a meghallgatás, a türelem, az inspiráció, az együttműködés elengedhetetlen. És ha nem is sikerül minden óra tökéletesen, az emberi tényezők figyelembe vételével, attól az még igenis tud egy jól sikerült nap lenni.

Aki emberekkel foglalkozik, maga is kell, hogy önmagát fejlessze, képezze, hiszen rengeteget változott a világ és folyamatosan változik! Igaz, amikor azt mondják: egy dolog az állandó, a változás. Ezzel szembesülünk évek óta én és a kollégáim, és igyekszünk lépést tartani ezzel a sokszor nem könnyű világgal.