A Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola alsó tagozatos osztályaiban szeptember utolsó hete a mesékről szól. Minden osztály saját közösségében a tananyaghoz kapcsolódóan és azon túl is a mesék világában barangolt.
Több osztály csatlakozott a Dóczi Ilona által megszervezett Nagy Népmese Kihíváshoz, melynek célja, hogy szokássá váljon a magyar mesék olvasása élvezetes, izgalmas módon.
Hétfőtől csütörtökig minden nap 1-1 népmesét olvastak fel a tanítók a gyerekeknek.
Nagyon élvezték a meséket a tanulók, az 1.a osztályosok A szélkirály kastélya című történetet testnevelés órán fogó- és futójátékokkal is átélték, eljátszották. Technikaórán mindenki megépíthette a királyi kastélyt. A 2.b-sek a mesék megbeszélése után a mesefüzetükben illusztrálták is őket.
A 4. b osztályosok pénteken az olvasott mesékből kvízt töltöttek ki. A kihívást teljesítők online oklevelet kaptak.
Az olvasásórákon a gyerekek bemutatták egymásnak kedvenc mesekönyveiket.
Az 1.b osztályba pénteken három szülő érkezett egy-egy mesével. Ők olvasták fel a gyermekük által kiválasztott mesét. A gyerekek a történetek meghallgatása után összegyűjtötték és mozdulatokkal jelenítették meg a szereplőket. Megbeszélték, kinek, miért volt érdekes az adott mese.
Testnevelésórákon futással egybekötött mesés memóriajátékot játszottak a gyerekek. A jellegzetes népmesei helyszíneket, szereplőket kellett összegyűjteniük. A képeknek csak a felét találták meg egy bólya alatt, a másik fél egy másik bólya alatt lapult. A játék az együttműködésüket is fejlesztette.
Harmadikban megismerkedtek 3 magyar népmesével. Ezekhez kapcsolódóan feladatokat oldottak meg a LearningApps alkalmazásban, illetve játékos feladványokon keresztül mélyítették a szövegértési képességeiket. Kártyákon bemutatott meseszereplőkkel önálló mesét alkottak, mellyel a szóbeli kifejezőkészségük fejlődött.
Matematika órán a meseszámokhoz kapcsolódóan oldottak meg példákat: ismételték a 3-as, 7-es szorzó- és bennfoglaló táblát, 12-t adtak és vettek el a számsorozatoknál.
Vizuális kultúra órán könyvborítót készítettek a Csókalányok című magyar népmeséhez színes ceruzával. A borítón igyekeztek megjeleníteni a Magyar népmesék motívumait és színvilágát is.
A Mesehéten folytatódott tovább Bálint Ágnes: Tündér a vonaton című művének tanítói felolvasása, melyet már év eleje óta nagy érdeklődéssel hallgatnak a gyerekek.
A negyedikesek olvasásórán átismételték, füzetükbe rögzítették a népmese fogalmát, keletkezését, elterjedését. Népmesegyűjtők munkájáról beszélgettek és meseszámokat soroltak. Interaktív táblai játékokkal foglalták össze a népmeséről tanultakat. Ellátogattak a Domaszéki Kincskereső Óvoda Bagoly és Mókus csoportjába. Az iskolások A csillagszemű juhász című magyar népmesét olvasták fel az ovisok számára, melyet a gyerekek nagy ámulattal hallgattak. A történet után a kicsik egy-egy saját készítésű könyvjelzővel kedveskedtek a negyedikeseknek, akik a meséhez kapcsolódva a technikaórán készített csillag-bábukat vitték ajándékba. Az óvodás csoportok megvendégelték a gyerekeket, akik 4 év elteltével ismét élvezték az óvoda légkörét.
Pénteken a délután is a mesék bűvöletében telt. A napközisek 4 helyszínen feladatokat teljesítettek, évfolyamonként, forgószínpad-szerűen keresték fel az állomásokat.
Az első állomáson meseképeket rejtő puzzle-t raktak ki, fokozatosan nehezedő feladatokkal.
A második állomáson magyar népmeséket kellett felismerniük hang és zene alapján, ez a feladat nagy koncentráltságot igényelt a tanulóktól.
A harmadik állomáson „Meseország gyümölcsöskertjében” gyümölcsöket keresgéltek, majd ügyességüket latba vetve dióval dobtak célba.
A negyedik állomáson az udvaron mozgásos, ügyességi „Meseamőba” versenyt rendeztek a csapatok.
A gyerekek tudásukat, ismereteiket, ügyességüket megmutatva egy nagyon kellemes délutánt töltöttek el „Meseországban”.